Örtcrème: Mixa alla ingredienser med mixerstav. 2002 Riesling Grand Cru Kitterlé Domaines Schlumberger Frankrike, 96105 120 kr, 375 ml Skynda att fynda, flaskorna är få. Lägg räkor, dillquinoa, sparris, ägg, avokado och lök på tallrikar. Det finns så himla mkt gott som man kan göra med räkor och denna sallad är en verklig favorit.

Smör och rostat bröd gör sig bra till. Det är ganska dyrt att till stor del bara köpa ekologiska produkter. Fick ganska mycket räkor kvar sedan påskbuffén så då passade jag på att göra den till lunch idag. Därför lägger vi vårt fokus på rejäl och bra mat utan extra åthävor. Vi har något för varje tillfälle, måltid och smak – vare sig du vill piffa till din middag med lite sås, hitta en god dressing till din sallad eller förvandla din smörgås till en välsmakande toast. Medan räkorna rann av i durkslaget nere i diskhon satt jag i TV:rummet och pillade på datorn. Pastakungen älskar pasta och sallader. Om du vill göra snabba, vackra och matiga sallader så är en sallad med räkor ett mycket bra alternativ. Toppa med en klick örtcrème och strö över Eftersom det blev räkor över igår så blir det räksallad till middag. Gott till asiatiska rätter, gärna med heta inslag. Här hittar du alla våra produkter. Vi vill att du ska få en god och nyttig måltid varje dag utan att det ska lämna ett stort hål i plånboken. Garnera med dill och bjud en enkel vinägrett till. Vi har lättare varianter som räksallad med ägg men även den matiga, orientaliska pastasalladen med räkor, räksallad och ris i vårt Dillolja: Mixa ingredienserna till dilloljan och blanda den med quinoan. Det var nästan så att jag blev utan räkor till salladsmiddagen i torsdags.