Smakar som en sommardag! Unna dig något riktigt gott - Smulpaj med havregryn - Välj ut dina favoriter i vår receptsamling och laga något extra gott!

Recept från boken Sött utan vitt socker. 150 g smör (eller margarin) 3-4 dl havregryn; 1 1/2 dl farinsocker; 4 dl skivat äpple eller äpple i … Receptet nedan är ett sätt att få till en lyckad glutenfri smulpaj med blåbär, men det finns flera sätt att baka smulpaj utan gluten, mjölk eller vitt socker. Glutenfri paj. Klassisk smulpaj med syrliga rabarber och söta jordgubbar. Klassisk smulpaj med syrliga rabarber och söta jordgubbar. Instruktionerna gäller 4 portioner. ... En smulpaj med mer havregryn i smuldegen. Strö arrow root över och blanda väl.

Ett enkelt recept som fungerar både som lunch, middag, på buffébordet eller som tillbehör till kräftskivan. Den är precis lika god som vilken smulpaj som helst och pajtäcket blir härligt krispigt! Fördela över äpplena och grädda pajen mitt i ugnen i ca 20-25 min. Modifiera efter behov. Underbar glutenfri rabarberpaj som passar många! 4. Vetemjöl kan även ersättas med mandelmjöl.

Förutom ett brinnande intresse för mat älskar hon mode och att ha festliga middagar hemma. Här hittar du Tastelines alla recept på härlig smulpaj! En enkel smulpaj med körsbär är i sin enkelhet gudomligt smarrigt. Blåbären är här! Glutenfri smulpaj. Här hittar du receptet.

Underbar glutenfri rabarberpaj som passar många! Glutenfri ädelostpaj En matig och smakrik paj. Nyp ihop smöret med de torra ingredienserna till en smulig deg.

Servera en glutenfri smulpaj till sommarfesten! Lägg färska eller upptinade bär i en pajform eller flera ugnsfasta portionsformar. Äppelpaj med havregryn. ... En smulpaj med mer havregryn i smuldegen. Servera gärna med en hemkokt vaniljsås! Vill du ha helt glutenfri paj så se till att köpa havregryn märkt glutenfritt - annars kan havregryn innehålla lite gluten.

CATARINA KÖNIG . Du behöver. Stay safe and healthy. Glutenfri smulpaj med havre, valnötter och rismjöl. Smakar som en sommardag! Äppelpaj med havregryn. Skillnaden på min och andra är att jag har kokos & havregryn i min och toppar sedan pajen med sirap innan den går in i ugnen. Pajen är sötad med honung och kokossocker. Det här är en riktigt smakrik paj. Vi har valt havregryn som tillför nyttiga fibrer istället för vetemjöl och den innehåller mindre smör. Catarina König vann Sveriges Mästerkock 2016. Glutenfri smulpaj 150 g smör 1 1/2 dl strösocker 2 tsk vaniljsocker 1/2 tsk bakpulver 2 dl havregryn (ren havre) 2 dl valfritt glutenfritt mjöl Ca 400 g bär 1 msk potatismjöl 1 msk strösocker. Vetemjöl kan även ersättas med mandelmjöl. Vill du ha helt glutenfri paj så se till att köpa havregryn märkt glutenfritt - annars kan havregryn innehålla lite gluten. receptet på den hittar du här: Vaniljsås Det som är vitigt att tänka på är att använda de rena havregrynen.

Det finns olika recept på smulpaj. Gluten- och sockerfri smulpaj med björnbär.

receptet på den hittar du här: Vaniljsås Det som är vitigt att tänka på är att använda de rena havregrynen. Får man dessutom lite vaniljsås eller glass till så är det lätt att sucka av välbehag. Söta blåbär blir en läcker fyllning, men det går givetvis utmärkt med andra bär och frukter. En crunchig smulpaj är underbart gott! Du kan t.ex. Please practice hand-washing and social distancing, and … Servera pajen med vaniljsås eller glass. Glutenfri paj.

använda kokosflingor, havregryn, mandelmjöl och rismjöl i olika kombinationer för att ersätta vetemjölet. Gott recept med knäckigt havretäcke! Lättgjord vaniljsås. Den är precis lika god som vilken smulpaj som helst och pajtäcket blir härligt krispigt! Receptet är för 4-6 personer.