Swish är en betaltjänst för mobilen vilket innebär att du via Android, iPhone eller Windows telefoner kan skicka pengar till andras konton.

Inga problem med BankID BankID är en e-legitimation som gör det möjligt för företag, banker, organisationer och myndigheter att både identifiera och ingå avtal med privatpersoner på Internet. Tidigare ska problemet endast ha gällt mobilt bank-ID – men nu går det inte att logga in på något sätt.

Hur installerar man Swish I och med att allt färre använder kontanter och allt fler köp sker med hjälp av konto- eller kreditkort har det uppstått ett behov att enkelt kunna överföra pengar till privatpersoners bankkonton. … Swish - Skaffa swish och betala med mobilen - Länsförsäkringar Länsförsäkringar: inte en påbörjad transaktion men det är ingen säkerhet utan tekniskt sett är det inga problem att stoppa en överföring Swedbank och är över 18 år kan man ändra sitt maxbelopp. När pengarna dras från ditt konto är de framme hos din registrerade mottagare bara några ögonblick senare. Du kan också swisha betalningar till webbshoppar och appar som erbjuder Swish som betalningsalternativ. Jag gjorde en – Det är oerhört olyckligt att det inträffar just nu, säger … Swish har gett ökade möjligheter för förenings-Sverige att ta emot betalningar och minska kontanthantering på ett enkelt sätt, säger Carl Molinero, chef för Swish på Swedbank. BankID är en elektronisk ID-handling som är jämförbar med pass, körkort och andra fysiska legitimationshandlingar.

Kunder hos Länsförsäkringar upplever just nu problem med att betala och logga in. Pengarna når mottagarens konto direkt, … Perfekt för att till exempel dela på notan, betala för loppisfyndet eller ge en gåva till välgörenhet.

– Jag är så arg så du kan inte ana, säger Susanne Nilsson, en av Länsförsäkringars kunder.

Tjänsten fungerar exakt som en banköverföring, men är alltså snabbare med hjälp av Swishappen. Har inte mottagaren Swish kommer din betalning inte att genomföras och ett felmeddelande kommer visas i Swish-appen. Problem som kan uppstå Vad händer om jag gör en betalning till någon som inte har Swish? mobilapplikation för överföring av pengar, lanserad i december 2012. Med Swish kan du skicka pengar med mobilen till privatpersoner, företag, föreningar och organisationer.