SVERIGES 10 TRÅKIGASTE KOMMUNER. 288 Lilla Edet 0,25 0,42 0 0,67. Karesuando är Sveriges nordligaste tätort och ligger 18 mils bilväg nordost om Kiruna. Fråga. Katrineholm är för övrigt en luttrad stad i dessa sammanhang, för tio år sedan utsågs staden till Sveriges tråkigaste efter en undersökning i Expressen. Vilken plats på listan skulle Katrineholm hamna om du fick välja? Det blir ju inte roligare nu. Vad heter sveriges nordligaste stad? [polldaddy poll="9864590"] Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Det är ord som kommunalrådet Göran Dahlström (S) kan hålla med om.

‒Bland topp 20. – Katrineholm utnämndes förut till Sveriges tråkigaste stad i en undersökning. Det är dock inte Sveriges tråkigaste stad utan Sveriges fulaste stad vi röstar om här. Välkommen till Katrineholm Kommuns officiella Facebook-sida! Vad heter sveriges tråkigaste stad? 286 Gnosjö 0 0,74 0 0,74 . Väg E45 passerar Karesuando och Riksväg 99 slutar här. 289 Forshaga 0,19 0,41 0 0,6. Filmen Tårtgeneralen har gett Köping positiv uppmärksamhet de senaste dagarna. Svar. Vi har samlat många år av kunskap och publicerar nu detta för alla att ta del av. Eslöv fick ryktet som Sveriges tråkigaste stad på grund av en felsägning i tv. Vi finns här vardagar klockan 8-17. I en enkät som kvällstidningen Expressen publicerade 2007, blev Katrineholm korad till Sveriges tråkigaste stad. Historia. 287 Hallsberg 0,07 0,61 0 0,68. Vi har samlat många. 290 Essunga 0 0,42 0 0,42. 5,134 were here. Ranking Kommun Restaurang Servering Nöjesföretag Totalt. Hur gott det än är med smörgåstårta så är dessa tragiska händelser inget som Arkitekturupproret vill utsätta någon stads invånare för. Men värre var det 1984 när Jan Guillou utsåg Köping till en av Sveriges tråkigaste städer. Folkrörelsen Arkitektupproret ska rösta fram Sveriges vackraste stad. Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Sveriges nordligaste stad Karesuando - Wikipedi . Igår så lade jag ut några fina katrineholmsbilder, varpå epitetet Sveriges tråkigaste stad kom upp på twitter.Självklart är det rent larv att så skulle vara fallet, men det intressanta är ju inte, tror jag, att jag som Katrineholms kommunchef säger att Katrineholm är bra – det intressanta är ju vad katrineholmarna säger.