Fyll med dina favoriter, gärna något saftigt mellan lagren och rikligt med dekoration på toppen. Till tårtstomme: 1 stor limpa rostbröd 1 limpa kavring. Tänkte laga en ny maträtt idag som jag aldrig prövat tidigare, nämligen Falafel, jag såg det på mästerkocken på tv nu i veckan och tänkte att det vore roligt att prova att göra hemma.

Här kan du hitta mer inspiration och tips!

Recept på kommissariens smörgåstårta.

Annons. Kommissariens smörgåstårta är en … En lyxig smörgåstårta som med fördel förberedas dagen innan, men garneras strax före serveringen.

För: 12-14 personer.

En rund smörgåstårta på hönökaka, med extra allt. Mängd: 16 bitar. Det här behöver du : 4 hela hönökaka-bröd eller 8 halvmånar Philadelphiaost. En fin smörgåstårta fungerar för det mesta och med Polarbröd är det väldigt enkelt att snabbt göra en festlig tårta av det som finns hemma. 3,5/5 (149 röster) Dela på Facebook Dela på Twitter Dela på Pinterest Dela via e-post Skriv ut.

Ingredienser .

Duka fram denna goding nästa gång du har fest, den gör garanterat succé.

En lyxig och riktigt god smörgåstårta fylld med tonfisk och räkor.

Lyxig smörgåstårta med räkor, lax, rödlök och ägg. En sådan här stor tårta räcker minst till 6 personer. Dec 15, 2017 - Explore zombieshiro's board "Smörgåstårta" on Pinterest. Röd sås: 5 dl vispgrädde 3 msk tomatpuré 2 msk pepparrot på tub salt, peppar. En riktigt lyxig och krämig smörgåstårta som passar på alla högtider och sommarens alla fester. Smörgåstårta av Hönökaka. Det är något alldeles speciellt med smörgåstårta, så vackert och gott att duka fram.

Denna bjöd jag på när min son fyllde år, det blev en fullträff. See more ideas about Sandwich cake, Food and Swedish recipes. Grön sås: 5 dl creme fraiche 2 dl majonnäs 1 dl ärtor 0,5 dl hackad dill 3 msk hackad gräslök salt, peppar. Vanligtvis brukar jag inte blanda kött och skaldjur på samma tårta – men denna gången blev det så då jag visste att både farmor och farfar gillade bägge. Hej och välkommen ny vecka, Måndag och idag kommer även Jacob & Thelma hem- så snart är hela familjen samlad igen. Smörgåstårta med skinka & räkor 2014/01/27 08:12. Smörgåstårta med lax och räkor och kokta ägg på toppen – den allra godaste!