Julgodis med dadlar. Följ . De är så söta och mäktiga i sig så det räcker med en liten boll då och då för att njuta samt att du då får i dig bra näringsrika ingredienser.

Läs också: Barnvänliga raw saffrans och pepparkaksbollar Fortsätt sedan …med att rulla “degen” till bollar.

Om inte, hittar du dem HÄR). Spara recept. I det här receptet får pannacottan smak av hallon men det går ju såklart att variera med andra bär och smaker.Riktigt gott blir det också att blanda i lite lakritspulver i denna... Skruvad rättika. Betyg: 4/5 Sätt ditt betyg. Annika Broman . Här är ett enkelt recept på raw food-bollar med dadlar och kokosolja - så gott! Rabarbertårta Mitt Kök 90 min 5/5. De var så goda och jag kan tala om att det inte ... Även om det också är gott så är de ibland skönt att bryta av med lite raw food ... 10 st dadlar, urkärnade. Här i Örebro har vi just nu -15 grader och det får mig verkligen att få julkänslor, väntar bara på snön:) I väntan på det så bjuder jag på ännu en galet god saffransbulle, denna gången en klassisk med socker. Fortsätt mixa – och mixa ordentligt. Så jag gjorde även himmelskt goda saffransbollar. Alltså kylan som är ute nu, BURR…. Nötfria saffransbollar. Rabarberpaj toppad med frasigt mandelspån Mitt Kök 90 min. (Ni minns väl Pepparkaksbollarna jag gjorde förra veckan? ... Mixa ihop dadlar till en smet i en matberedare. 3 dadlar – eller efter smak. * Enligt receptet (minns inte var jag hittade det) skulle det inte vara med några dadlar.

26 st har redan röstat.

Dagens experiment resulterade i fantastiskt goda raw lussebollar. Jag älskar också att äta rawbollar. Mixa nötter och saffran till fint mjöl i din matberedare. Detta är också gott. Jag glömde dock bort att lägga i 2 msk honung - vilket gjorde att ingredienserna inte gick att forma till bollar, varför jag modifierade receptet något och lade till dadlar … Tillsätt kokosfett och dadlar. 2 msk kokosolja (eller substitut) 2 l cashewnötter. Nyttiga chokladbollar är superenkelt att göra. Pappa och min syster var här på besök precis och till fika gjorde jag raw food saffransbollar. Självklart delar jag med mig av receptet! Gör så här. Raw Lussebollar (saffransbollar) 20-25 st

Lägg dem i en burk med lock och placera i kylen. 0,5 gram saffran. Sånna här smarriga bollar som görs på nötter och dadlar som bas.

Jag tänkte bjuda på lite nyttigare julgodis i år och har experimenterat en del med julkryddor. Mitt Kök. Saffransbullar med socker. Recept: 12703 Följare: 12767.