från 15:- /portion Visa inköpslista . Smaka av med salt och peppar. Blanda fyllningen direkt med stanningen, bred ut i färdigköpt pajdeg och toppa med salt fetaost – det går på ett kick! Rostade rödbetor med spenat och fetaost. Matig sallad med fetaost, betor, spenat, svarta bönor och vattenmelon. Enkel att göra och otroligt vacker! 1 h (0 betyg) Matig sallad för vegetarianer eller som tillbehör på buffén.

Gott både som förrätt och som tillbehör till exempelvis grillade lammkotletter. Skölj och tärna gurkan och skölj linserna. Kombon spenat, rödbeta och fetaost är en riktig vinnare.

Rödbetor och fetaost är en fantastisk kombination! Strö solroskärnor, örter och salt över salladen, avsluta med att ringla olivolja. Ugnsbakade rödbetor med fetaost.

Quinoa med spenat, rödbetor och fetaost - MatMymlan - Recept Denna "allt i ett sallad" kan varieras med olika kokta rotfrukter, olika sorters sallad och någon salt ingrediens - i en massa kombinationer. Gröna linser ger ett gott tugg och gör den gröna rödbetspajen extra matig.

... Spenat- och chèvrepaj. ... Nässelsoppa med spenat Mitt Kök 30 min 4/5.
Grönsakspizzor – recept på små pizzor Mitt Kök 60 min 4/5.

Sugen på en rätt med grönsaker idag? Då kan man även sprinkla över lite … Jag har gjort den med morötter och oliver i stället för med rödbetor och feta. Min personliga favorit är att servera de ugnsgratinerade rödbetorna till köttfärsjärpar som man gör själv tillsammans med en enkel sås av creme fraiche och örter.

Blanda samman allting i en skål och tillsätt lite olja och balsamvinäger. 1. Krydda med en nypa salt och peppar. Rödbetor i ugn med fetaost är ett utmärkt tillbehör till både det ena och det andra.

Receptet är från: Inspiration.

Rostade rödbetor med spenat och fetaost 44 röster ... Ta ut och skala vitlöksklyftorna och mosa dem. Skölj spenat och ärtskott. Blanda ner mosade vitlöksklyftor, spenat, smulad fetaost och strö över hackade pistagenötter. 2. Om du gillar rödbetor och ost är detta en underbar liten rätt som passar både som tillbehör och ensam vegorätt. Servera rödbetspajen med spenat- och linssalladen. Recept: Mia Troberg.

Här hittar du gröna recept med ingredienser från kylen - Rödbetor fetaost.