Och den hackade chokladen bryter av fint mot kakaon. Nov 20, 2017 - Utforska pelletsochs anslagstavla "Himmelriket" på Pinterest. Istället för chokladknappar både i smeten och ovanpå använde vi Fazers blå mjölkchoklad som vi grovhackade, inte dumt alls!

I går gjorde jag goda muffins som passar nu när det är advent på gång. Spara recept Skriv ut Dela E-post Pinna Kommentera. Havregrynen i dessa muffins gör dem luftiga, ... Variera med att ha i hackade nötter eller vita chokladknappar för att få en spännande cookie. Dessa bakar jag med smält, mörk choklad i smeten och med sötade kokosflingor på toppen. Muffinsen är även goda att toppa med nutella- eller jordnötssmörsgrädde (löst vispad grädde som vispas ihop med nutella eller jordnötssmör till spritsbar konsistens). Chokladknappar och hackad mandel. Du kanske även gillar. Choklad- och kaffecupcakes. Grädda i nedre delen av ugnen cirka 20 minuter eller tills alla muffins är genomgräddade, känn med provsticka. Visa fler idéer om Himmelriket, Djur, Roligt. Prova dessa för de är ljuvliga! Grädda mitt i ugnen i 175 °C i ca 7 minuter tills de ser färdiga ut vilket de är när de jäst upp ordentligt och sedan börjar sjunka lite grann. Då blir de saftiga och godast tycker jag men vill man ha dem lite mer välgräddade kan man grädda dem ytterligare ca 1-2 minuter. Garnera med siktat kakaopulver. ... Berry Muffins. Sukrin och kokosmjöl hittar du på hälsokosten och på detta sätt bli muffinsen både kolhydratsnål som glutenfri… Jag ska bjuda Malou på denna muffin när jag gästar “Efter tio” på fredagförmiddag. Espressokaka med maräng Mitt Kök 40 min 4/5. Pepparkaksmuffins med grädde […]