Se receptet här! Recept: Eleonora …

Här nedan kommer receptet att spara och hålla hårt i. Mjuk snabbkaka med sylt: 3 dl vetemjöl.

Mjuk kanelbullekaka.

Passar hur bra som helst att njuta av som den är, jag gillar även kakan med en klick lättvispad grädde.

Klassisk blåbärskaka med. Häll i en löstagbar form. Strö över ca 1 dl pärlsocker Grädda i …

Recept på en underbart god rabarberkaka.

12–15 bitar.

Blåbärskaka eller kaka med blåbär, det kan vara stora skillnader i utförande trots sin likhet i namnen. 1. Häll i en bunke tillsammans med 4 dl mjöl 1 1/2 dl strösocker 2 tsk bakpulver 2 ägg 1 msk mald kardemumma 1 tsk vaniljsocker Blanda allt, men vispa inte. Betyg (1-5): 4.5 (8 betyg) Nästan som en liten tårta blir det med krispig maräng på mjuka hallonkakan. Mjuk kaka med hallon och marängtäcke. Sätt ugnen på 180 grader.

Blanda vaniljsocker, bakpulver, strösocker och vetemjöl i en bunke.

Eventuellt pärlsocker eller kokosflarn Gör så här: 1. 2 ägg. Enkelt recept på gammaldags saftig plommonkaka som kan serveras såväl ljummen som kall med glass eller vispgrädde, pudrad med florsocker!

Känn efter med sticka om kakan är klar, då ska stickan vara torr. För alla. Kardemummakaka En mjuk kaka i långpanna. Har du en långpanna med lite högre kant så kan den vara bra att använda till denna kaka.

Lägg klyftorna ovanpå smeten och strö över pärlsocker och eventuellt lite extra kanel. 1 tsk vaniljsocker 4 tsk bakpulver 1 ½ dl strösocker 7 ½ dl vetemjöl 150 g smör, rumsvarmt 3 ½ dl filmjölk Fyllning kanel strösocker Garnering kanel pärlsocker ca 2 msk sötmandel, hackad.

Klä en långpanna med bakplåtspapper, smörj pappret med smör eller margarin och bred ut smeten i den. GÖR SÅ HÄR. Då räcker en långpanneform långt.

2 dl smält smör Topping: Hallonsylt. En mjuk och saftig sockerkaka med rabarber i som är enkel att göra. En saftig kardemumma kaka Smält 150g smör och tillsätt 2dl gräddfil.

Jag vet inte hur ofta jag säger att det är så himla praktiskt att baka i långpanna, men det tåls att sägas igen, för det ÄR praktiskt;) Just nu är mitt lilla. Grädda i nedre delen av ugnen i 20-25 minuter. 3 dl socker. Det här receptet ger en ganska hög kaka även i långpanna så man kan enkelt göra lite mindre och fler bitar om det skulle behövas.