Laxsnurror med färskost, senap och ägg.

1. Blanda västerbottensost, crème fraiche, dill och peppar till en jämn smet. Skär 2 cm tjocka skivor med … 2.

Lägg en bit plastfolie på den fuktade ytan.

Själv åt jag det första gången hösten -00, då jag fick göra ett gästspel i matklubben ”Törfisken” på mitt dåvarande jobb.

Dessa laxrullar med Philadelphiaost och ingefära är bland det godaste jag någonsin har ätit och ligger i topp av mina egna recept. Lägg ut tunnbröden och bred på cremen.

3 recept på lyxiga snittar till påsk och midsommar. Blanda philadelfiaost, gräslök och smaka av med pepparrot. Bred ut blandningen i ett jämt lager på laxskivorna. Börja rulla laxen tight från långsidan och dra undan plasten allteftersom tills du har en enda lång rulle. 4.47 / 5 5 ; 409 röster 4.47 i snitt (89% i betyg) View Recipe. 4.68 / 5 5 ; 567 röster 4.68 i snitt (93% i betyg) View Recipe.

10 min.

Ett snabbt och enkelt tilltugg är laxrullar. Toppa det hela med en kvist dill och lite citron.

Skiva upp till ca 1 cm breda skivor innan servering.

Laxrullar med pepparrot av Mostern Lax och pepparrot är en klassiker, både i svensk version och i japansk dito (tänk laxsushi och wasabi/japansk pepparrot). ca 30 rullar. Det här är ett LCHF-recept på en väldigt enkelt men samtidigt otroligt god förrätt.

2 st mjuka tunnbröd. Rulla ihop, tryck ihop och lägg svalt. Ta av plastfolien och rulla den i hackade örter. Blanda ihop oströran med gräslöken och laxen. Det bästa av allt är att de kan förberedas, gärna dagen innan till och med. När jag har lagat den så har jag valt att lägga upp den på en salladsbädd, droppa lite god olivolja över och sen riva lite god parmesanost över. Inlindade i tunnbröd fungerar det både till fördrinken och på buffén.

Laxrullar med smak av pepparrot.

Bred ut blandningen ovanpå laxen med en spatel (doppa spateln i vatten så går det lättare att bre jämnt).

Riv pepparroten och blanda med osten.

3. Lägg den i frysen ca 30 min. Rör ihop med philadelphia och kryddor. Laxsnurror med färskost, senap och ägg.

Tunnbrödssnurror med lax, färskost, pepparrot och äpple.

Fördela ut laxen ovanpå och avsluta med att klippa krasse ovanpå.

En variant med chévre hittar du här.
Riv pepparrot och äpple på ett rivjärn.

med pepparrot och valnötter. Rulla ihop laxen från långsidan så tajt det går med hjälp av platsfolien.

3 recept på lyxiga snittar till påsk och midsommar . Ingredienser: Tunnbröd Rökt lax 300 g philadelphiaost Pepparrot, riven eller i tub Gräslök.

Recept Laxrullar med philadelphiaost och pepparrot..: Du behöver: 400 gram skivad gravad eller rökt lax 200 gram philadelphiaost färskriven pepparrot 1/2 knippe gräslök Svartpeppar Tunna skivor mörkt bröd Gör så här: Fukta bänkskivan.

Ps.

Serveras med räkor, kallrökt lax, pepparrot & löjrom Laxröra. Så här gör du: Finhacka gräslöken.