Esimerkit. Komplettering till sjuksköterska. Utbilda dig till sjuksköterska Om du vill jobba som sjuksköterska ska du studera sjuksköterskeprogrammet vid ett universitet eller en högskola.

Jag är utbildad röntgensjuksköterska (Lunds universitet) och har jobbat i 13 år som det. Utbildningen vänder sig till dig med sjuksköterskeutbildning från land utanför EU/EES och Schweiz och som behöver komplettera din utbildning för att kunna söka svensk sjuksköterskelegitimation. Går det bara att "hoppa in" på de kurser jag behöver komplettera med?

Hitta antagningspoäng för alla utbildningar vid Högskolan i Gävle år 2018.

Sjuksköterska, 60 högskolepoäng. Anmälan sker på antagning.se mellan 16 mars och 15 april 2020. Våra öppettider är lätt utökade två dagar i veckan för att öka tillgängligheten till vissa behandlingar.

Om du vill studera till sjuksköterska utomlands så har du möjlighet att få svensk legitimation, det kan dock hända att du behöver komplettera … Viktig information till alla sökande angående C1 intyg: C1 intyg godtas inte för den kompletterande utbildningen. Hon var tvungen att komplettera studierna inom psykologi för att få behörighet att arbeta som sjuksköterska. Arbetet är till stor del självständigt och på sikt kommer du att få möjlighet att ha egna mottagningar.

; Du kompletterar Pelles journalistiska artikelförfattande mycket bra med din fotografering, sade chefen till den nyanställde fotografen Larsson.