... Den hemliga ingrediensen i denna smoothie är inget mindre än vita bönor som gör denna frukost fullproppad med proteiner.

Mandlar. Med en proteinrik frukost blir det lättare att hålla vikten (eller gå ner i vikt för dig som behöver det).

Frukost er eit måltid ein et om morgonen eller føremiddagen. Råvarorna i den här listan utgör, tillsammans med 5 råvaror som ökar förbränningen, grunden i 20/20-dieten.En diet som helt enkelt går ut på att äta mat som både mättar och ökar förbränningen.. 1. Mandlar innehåller mycket fett – samt är energirika – men också mycket E-vitamin och mineraler som bidrar till en ökad mättnadskänsla. Vi tipsar om nyttig och mättande mat till frukost, lunch och middag. För att hålla sig extra mätt är det också viktigt att man äter något till gröten, så som ett ägg, en smörgås med pålägg och en kopp med te eller kaffe! Här följer 6 goda och proteinrika frukostar att variera mellan som … 4 veganska frukostar som mättar.

Hacka, mixa och svep!

LÄS OCKSÅ: 15 råvaror som håller dig mätt länge (och mättar snabbt!) Denna frukost är god, nyttig, mättande och innehåller långsamma kolhydrater!

Till det mixar du havregurt med vanilj, mango, gurkmeja och apelsin. Mat som mättar bra hjälper dig at hålla vikten.