Men det funkar inte.

Om det är någon som varit med om att fjärrlåset i bilen och nyckeln inte funkar får gärna berätta hur han/hon fixade det.

Hoppades att det skulle vara batteriet i nyckeln och åkte hem för att hämta den andra nyckeln som inte heller den fungerade. Jag har 3st totalt och nr1 funkar hur bra som helst. Men ibland funkar allt igen, säger Tommy, 68. 14:59. Flashback Forum. _____ Senast redigerad av JolleVonKung 2013-11-26 kl. Men nyckel nr 2 funkar lite halvdåligt och är svår att låsa upp med samt låsa.Måste stå väldigt nära och trycka flera gånger. läste lite på några forum men hittade inget som kunde hjälpa mig. Centrallås funkar ej - fjärrlåset funkar ej - bilen startar inte Bilar.

Det är en Audi A4 -05. C-låset fungerar alltså med nyckel och med knappen inne i bilen. Så nu får jag inte upp bilen. Nyckel nr3 funkar inte alls.Går ej att låsa/låsa upp med fjärr samt att radio är fel och språket är på tyska. Någon som vet vad det kan bero på?

Mvh. Och nu när jag stoppar tillbaka det batteriet som höll på ta slut så funkar inte det heller. Fjärrlåset vill inte svara på dosan ibland #659168. av virtq - ons 04 jul 2012, 08:40 - ons 04 jul 2012, ... Det du kan prova när fjärrisen inte funkar är att rikta den mot instrumenthuset genom framrutan (blir kortast väg till mottagaren då). Det är bara fjärrstyrningen av c-låset som inte funkar. (Läste sedan här att de nya nycklarna inte har nåt batteri). Visa ämnen Visa inlägg Donation → Aktuella ämnen ... Har en hyundai getz där mitt fjärrlås inte funkar, När jag öppnar med nyckel så går larmet, och lampan för startspärren lyser - bilen startar då inte.

Tommy Lans och hans närmaste grannar håller på att bli tokiga på ett mystiskt bekymmer – fjärrlåsen till deras bilar går inte att använda hemma på villagatan i Fosie. MALMÖ. – Fjärrkontrollen till min garageport går inte heller.