1 krm salt.

225 g strösocker. Chokladfrosting Rör smör, florsocker, vaniljsocker, kakao och phiadelphiaost krämigt. Sätt ugnen på 175 grader.

ca 12-18 st. 50 g kakao. Stora, maffiga och saftiga chokladmuffins med chokladbitar i, för att göra det hela ännu godare toppas dem med chokladfrosting. 100 g vit choklad. Rör sist ner kaffe. Gör så här: Börja med att sätta ugnen på 175° och placera ut muffinsformar i en muffinsplåt. 2½ dl hett kaffe. 2.

Chokladmuffins som blir lika ljuvligt krämiga som kladdkaka. 1½ tsk vaniljessens. Låt svalna. 100 g hackad mörk choklad.

Prova med sticka att cupcakesen är genomgräddade, låt svalna helt. Chokladcupcakes med vit chokladfrosting, 12 st. 75 g smör 2,5 dl mjölk 1 dl kakao 2,5 dl socker 1 st ägg 3 dl mjöl 2 tsk bakpulver 1 tsk vaniljsocker 0,5 tsk salt Vit chokladfrosting 150 g vit choklad 50 g rumsvarmt smör 1,5 dl florsocker 150 g philadelphia Gör så här: 1. Receptet på muffinsen är på mina mycket populära amerikanska chokladmuffins, jag piffade bara upp dem med frosting. 200 g vetemjöl. Chokladmuffins med Chokladfrosting, 12 st: Ingredienser muffins: 75 gram smör 1 tsk vaniljsocker 1 dl vatten 1 dl mjölk 2 ägg 3 dl strösocker 3 dl mjöl 1 dl kakao 1 tsk bakpulver 1 tsk bikarbonat 0.5 tsk salt. Grädda dina chocolate cupcakes i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. 1 tsk bikarbonat.

150 g rumsvarmt smör . Vit chokladfrosting. 150 g cream cheese. Bred frostingen på dina cupcakes och garnera med strössel eller blommor. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.

150 g rumsvarmt smör. 5 maj 2018 - Upptäck goga1964s anslagstavla "Cupcakes" som följs av 108 användare på Pinterest. Lägg cupcakeformar i en cupcakeplåt. Chokladfrosting

Något för den som verkligen älskar choklad! RECEPT Chokladmuffins. 1/4 tsk bakpulver. Muffins är kanske som allra godast tillsammans med choklad, oavsett om de är kladdiga eller luftiga i konsistensen. Tillsätt lite i taget av hett vatten och blanda till en slät smet.

2 stora ägg. Gör så här: Börja med att sätta ugnen på 175° och placera ut muffinsformar i …

Jag serverade dessa godbitar när jag fick gäster och jag bakade även semlor bredvid. ca 250 g florsocker. Vänd ner de torra ingredienserna med en slickepott. Dekorera gärna muffins med vacker frosting och ett sött bär på toppen. Ännu lyxigare blir de med en krämig frosting, dekorera gärna med godis, bär eller strössel. Chokladcupcakes med Vit chokladfrosting. Här hittar du våra recept på chokladmuffins. Chokladmuffins med Chokladfrosting, 12 st: Ingredienser muffins: 75 gram smör 1 tsk vaniljsocker 1 dl vatten 1 dl mjölk 2 ägg 3 dl strösocker 3 dl mjöl 1 dl kakao 1 tsk bakpulver 1 tsk bikarbonat 0.5 tsk salt. Ställ åt sidan. Visa fler idéer om Recept, Bakning och Efterrätt. Fyll formarna till 3/4 med smet och grädda mitt i ugnen i 17–18 minuter.