1 h 30 m (1 betyg) Chokladmousse med marängtopping. Blanda med socker och mjölk.

När Carl Butler gjorde det här receptet på 1970-talet fanns det inte så mycket choklad att välja på i Sverige.

Vit chokladmousse, bästa receptet! ... en tårtbotten med kokos och vit choklad och en ljuvligt god vit chokladmousse ovanpå. ... 175 g Ljus Blockchoklad Maräng. Chokladtårta med mandelbotten och fryst chokladmousse. Du som besökare är välkommen att ta del av de inlägg, artiklar och recept som finns här. Tag skålen av … En drömdessert för alla chokladälskare! Men idag lockade det iaf. ... Uteslut mandelbottnen och ersätt den med en ljus mousse av 100 g vit eller ljus blockchoklad, 2 ägg och 1 dl grädde. Skilj på gulor och vitor. Vi har funnits på Internet sedan 1999 och är mötesplatsen på internet för matlagnings- och vinintresserade.
Chokladmousse.

Häll i chokladen som delats i bitar. Chokladmousse med maräng. Varje ruta på bilden är 50 g. Skriv ut Mejla Nyast på Susannes matblogg: Våffeldagen ... Recept på ljus choklad genom att smälta mörk choklad och blanda med mjölk och socker? Koka upp grädden. Servera med nytinade hallon. 3 st Ägg 2 dl Strösocker 1 krm Ättika Tillagning.

Vit choklad är en variant av choklad, där endast fettet från kakaobönan har använts (kakaosmöret) men inte själva kakaomassan.I övrigt tillverkas den precis som brun choklad och resultatet är en nästan vit choklad. - Adelinaa - Recept Det här är det absolut bästa receptet på vit chokladmousse, och det enklaste!

Chokladmousse med blockchoklad och ägg (6-8 port) 125 g mörk blockchoklad 2 msk flor- eller strösocker ½ dl mjölk 2 ägg (½-1 msk whisky eller rom) Värm blockchokladen över vattenbad tills den blivit mjuk. Han använde blockchoklad men här gör vi den istället med en mörk choklad med relativt låg kakaohalt. Vit blockchoklad. Vispa och ställ kallt. Idag bestämde jag mig för att testa på att göra egen chokladmousse. Hittade ett recept som jag modifierade lite. Chokladmousse 4 stora portioner 125 g ljus blockchoklad (går bra med mörk… Häll först den mörka moussen i en 1,5 liters form, sedan den ljusa ovanpå. Den här moussen blir jättehärlig och krämig, till skillnad från andra recept som lätt kan bli gryniga. Vit choklad, Fazer, 100 g. Vit blockchoklad att använda som ingrediens i bakverk och desserter så som pannacotta och vit chokladmousse. Moussen … Jag vet, alla har säkert gjort det innan men jag har tyckt det varit så enkelt att köpa färdig.